SRPANJSKI TURISTIČKI REZULTATI NA KVARNERU: VIŠE NOĆENJA U HOTELIMA, MANJE NOĆENJA U OBITELJSKOM SMJEŠTAJU NIŽE KATEGORIJE
4.8.2025.
Opatija, 4. kolovoza 2025. - Kvarner je tijekom srpnja 2025. ostvario gotovo 5 milijuna noćenja, što predstavlja 2% manje noćenja u odnosu na srpanj prošle godine. Ipak, struktura ostvarenih noćenja otkriva važne pomake u ponašanju turista i odabiru smještaja.
Hoteli su ostvarili porast od 4%, dok je obiteljski smještaj zabilježio 4% manje noćenja, kao i kampovi. Prema analizi rezultata, iako obiteljski smještaj bilježi 4% manje noćenja, minus je ostvaren prvenstveno u smještaju s tri zvjezdice, gdje je zabilježeno 5% manje noćenja. Obiteljski smještaj s pet zvjezdica ostvario je porast od 7%, a obiteljski smještaj s četiri zvjezdice zadržao je prošlogodišnju razinu što potvrđuje trend prelaska gostiju iz obiteljskog smještaja niže kategorije u obiteljski smještaj više kategorije i u hotele te dodatno naglašava kako gosti sve više cijene kvalitetu.
U pogledu emitivnih tržišta, Poljaci bilježe značajan porast od 15%, Slovenci su ostali na istoj razini, dok su Austrijanci ostvarili 2% manje noćenja.
Njemačka ostaje najvažnije tržište za Kvarner, s udjelom od čak 30% ukupnih noćenja, unatoč tome što su gosti iz Njemačke u srpnju ostvarili 8% manje noćenja nego u istom razdoblju prošle godine. Njemački turisti posebno su osjetljivi na odnos cijene i kvalitete te je održavanje konkurentnosti i pozitivnog imidža Kvarnera na ovom tržištu ključno za dugoročni održivi rast turizma u regiji.
Kad se sagledaju rezultati za prvih sedam mjeseci 2025., oni su izrazito pozitivni. Zahvaljujući uspješnoj predsezoni, Kvarner je do sada zabilježio 2% više noćenja i 3% više dolazaka u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Na razini smještajnih kapaciteta, u razdoblju siječanj – srpanj, porast bilježe hoteli s 8%, a obiteljski smještaj s 1%.
Glavna emitivna tržišta pokazuju raznolike trendove: Njemačka -2%, Slovenija +3%, Austrija +3%, Mađarska -1%, Poljska +4%.
Posebno je pozitivan trend porasta domaćih gostiju koji su sve brojniji na Kvarneru.
Hrvatski gosti su u prvih sedam mjeseci ostvarili čak 8% više noćenja u odnosu na prošlu godinu.
U razdoblju siječanj – srpanj, otok Rab je ostvario 5% više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine dok je otok Krk ostvario 3% više noćenja. Opatijska rivijera, Gorski kotar i Crikveničko-vinodolska rivijera su ostvarili porast od 1% dok su Riječki prsten i Cresko-lošinjski otoci ostali na istoj razini.
Svi navedeni pokazatelji potvrđuju da Kvarner nastavlja slijediti svoju stratešku viziju – jačanje predsezonskog i postsezonskog turizma, što doprinosi rasterećenju glavne sezone te stvaranju održivih temelja za dugoročan i kvalitetan razvoj destinacije. Unatoč manjim oscilacijama u pojedinim segmentima, Kvarner bilježi porast u ključnim kategorijama koje potvrđuju pomak prema turizmu temeljenom na održivosti i visokoj kvaliteti.
„Zadovoljni smo rezultatima u prvih sedam mjeseci s obzirom na to da je ostvareno čak 2% više noćenja nego prošle godine. Kvarner sve više privlači goste u predsezoni i posezoni, a to je upravo smjer koji smo strateški odabrali i kojim gradimo održiv temelj za daljnji razvoj turizma. Istovremeno, uočavamo jasne promjene u tržišnim trendovima – gosti su sve osjetljiviji na odnos cijene i kvalitete, a to se posebno ističe kod njemačkih gostiju, koji pažljivo procjenjuju ponudu i vrlo su osjetljivi na promjene koje mogu utjecati na njihovu percepciju vrijednosti. Zbog toga je iznimno važno očuvati konkurentnost destinacije, osigurati da gost dobije adekvatnu vrijednost za svoj novac te zadržati dugoročno pozitivan imidž Kvarnera.“ izjavila je direktorica TZ Kvarnera, dr. sc. Irena Peršić Živadinov.
.jpg)