Službene stranice Turističke zajednice Kvarnera

Jezik:Hrvatski

Novosti

TURISTIČKA ZAJEDNICA KVARNERA, PREDSTAVNICI TURISTIČKE PONUDE OTOKA RABA, SUSTAVA TURISTIČKIH ZAJEDNICA KVARNERA I MEDIJA U OBILASKU OTOKA RABA

25.7.2014.

Na inicijativu Turističke zajednice Kvarnera danas su se na otoku Rabu, susreli predstavnici najvažnijih segmenata turističke ponude otoka Raba i sustava turističkih zajednica Kvarnera i Grada Raba, te predstavnici medija.

Naime, u sklopu redovitih aktivnosti na terenu direktorica Turističke zajednice Kvarnera dr.sc. Irena Peršić Živadinov obišla je otok Rab, te zajedno s direktorom TZG Raba Nedom Mikelićem posjetila tvrtku Imperial d.d.. Predsjednik Uprave Imperiala d.d. Vlado Miš i direktorica marketinga i prodaje Imperiala d.d. Kristijana Ribarić Matušan predstavili su aktualnosti i tijek turističke sezone u objektima Imperial d.d., s posebnim osvrtom na kampove koji čine čak više od 50 % smještajnih kapaciteta.

U dužem razgovoru u prisustvu medija istaknuto je kako su rezultati ostvareni u Imperial d.d. u 2013. godini bili odlični te se unatoč trenutnim poteškoćama očekuje ponavljanje rezultata ili manje povećanje turističkog prometa. Naime tzv. očekivana „srpanjska rupa“ je prevladana, a zamjetno je da se sama špica sezone pomiče i očekuje se produženje na rujan. Popunjenost je odlična u predstojećem razdoblju, cijeli kolovoz, i jednako tako sve do konca rujna. Ono što su čelni ljudi Imperiala istakli kao problem koji ostaje, je ove godine uveden porez od 25 % na turistički promet koji trebaju platiti autobuseri i to za svaki predjeni kilometar od ulaska u Hrvatsku, pa do ciljne destinacije. I ne samo da je uveden porez, koji je i najveći u Evropi u tom segmentu poslovanja, nego je i postupak naplate tog poreza kompliciran i neisplativ za autobusere, a pogotovo za male autobusere. Stoga tvrtka trpi do 50 % storna već ugovorenih aranžmana za 2014. godinu od strane autobusera (na razini Hrvatske, prema informaciji HUH-a govori se o padu od oko 30%), a gubitkom se svakako smatra i potencijal ugovora koji nisu potpisani zbog ove mjere. Osim za tvrtku Imperial d.d. Rab, posljedice su mnogo šire, pa tako novi koncept HTZ-a za produženje sezone, tzv. PPS koncept mjera za pred i posezonu ovisi dobrim dijelom o autobuserima koji turistički promet najviše ostvaruju upravo u razdoblju pred i posezone. Iz Imperiala stoga predlažu da se porez na autobuserski turistički promet (po kilometru, unutar Hrvatske) ili ukine, što bi automatski dovođenjem gostiju donijelo i porez na potrošnju drugih usluga u destinaciji ili značajno smanji, ili pak da se uvede paušalno plaćanje poreza pri ulasku u zemlju, kao što se to primjerice radi u Grčkoj. Naravno, idealno je smanjivanje poreza na sve usluge u turizmu, čime bi hrvatski turistički proizvod postao bitno konkurentniji u međunarodnom turističkom tržištu. Ponovljeno je kako se radi o mjeri iznimno štetnoj za turizam.
No bez obzira na ovaj „gorući“ problem za hotelijere, naglašeno je da je aviopromet svakako od izuzetnog značaja s obzirom na trendove u turističkim kretanjima, jer turistički proizvod je potrebno diverzificirati u svim segmentima, pa tako i kroz način dolaska gostiju u destinaciju. 

 

Obilazak je nastavljen posjetom Loparu i to u u pratnji direktora TZO Lopar gospodinom Marinom Mušćom te je posjećen autokamp San Marino. Domaćini u Loparu su predstavili novi wellness u sklopu kampa, ali i druge moderne sadržaje, od dječjih igraonica, pozornice za predstave na otvorenom i uopće sadržaje na zavidnoj razini kvalitete ponude. To je potvrdjeno i stanjem popunjenosti tog kampa kapaciteta 3.500 gostiju, koji je gotovo pun i očekuje se popunjenje kompletnog kapaciteta u narednih nekoliko dana. 

 

  

Uslijedio je posjet predstavnicima projekata koje provodi TZ Kvarnera, kako bi se i u privatnom smještaju i obiteljskom hotelu s restoranom, na licu mjesta, informiralo o popunjenosti kapaciteta i provjerila implementacija oznaka kvalitete „Kvarner Family“ za iznajmljivače, te „Kvarner Gourmet“ za restorane, koje je dodijelila TZ Kvarnera. 

 

 

U Loparu je obiđen objekt za pružanje usluga smještaja u domaćinstvu koji je nositelj oznake kvalitete Kvarner Family, gdje su domaćini uz prezentaciju smještajnog objekta, prelijepe ville s bazenom i s najraznovrsnijim sadržajima za boravak gostiju, predstavili svoj pristup poslovanju u pružanju usluga smještaja. Iskustvo je pokazalo da upornost i ulaganje u kvalitetu daje rezultate, internet prodaja donosi nove goste s različitih tržišta i bojazni za uspjeh nema. Često se gosti vraćaju ponovno, a njemački gosti koji su se odmarali uz bazen, već su rezervirali apartman i za sljedeću godinu.

 

 

 

U drugom Kvarner Family objektu u Barbatu, također uspješna priča domaćina, kapaciteti ove kuće s oznakom Kvarner Family na samom moru potpuno su popunjeni, a domaćini su istakli kako im kvaliteta usluge i domaćinski odnos prema gostima donosi stalne, zadovoljne goste. 

 

I na kraju današnjeg obilaska u Villi hotelu Barbat, gdje je i restoran s oznakom kvalitete Kvarner Gourmet, s jednom od najboljih kuhinja Kvarnera i Hrvatske. Svakako se radi i o jednom od vrhunskih objekata za doživljaj vrhunske gastronomije, pa je i rezultat neizostavan. S druge strane mali obiteljski hotel Barbat putem popularnog booking.com-a uspijeva popuniti kapacitete dane na raspolaganje, dok ima problema s popunjavanjem ostatka kapaciteta.


Otok Rab ovih je dana pulsirajuće središte Kvarnera. Održavanje 13-te po redu Rabske fjere, nezaobilazna je atrakcija, koja je kao najveća manifestacija kulturnog turizma na Kvarneru i u Hrvatskoj, postala i mjesto neformalnih susreta predstavnika gotovo svih sektora gospodarstva iz Hrvatske, i uopće poslovne scene Hrvatske, ali i predstavnika diplomatsko-političkog svijeta. Oko 10.000 turista i posjetitelja u gradu Rabu promatrat će još jedan povijesno-scenski spektakl za pamćenje. Svakako to ima utjecaja i na motiv dolaska na Rab i na popunjenost kapaciteta, te predstavlja odličan primjer upravljanja destinacijom, od održivog razvoja u kontekstu angažmana domaćeg stanovništva i zaštite baštine, do konkretnog dovođenja gostiju i punjenje kapaciteta. Otok Rab ostvaruje oko 12 % turističkog prometa noćenja na Kvarneru, a već u šestomjesečnom razdoblju zabilježeno je 3 % više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine. Očekuje se da će i za 7 mjeseci, unatoč poteškoćama s nepredvidljivim situacijama, kao što su vremenske prilike, koje pogađaju prvenstveno kamping goste, rezultat biti dobar.

Današnja razmjena iskustava i informacija dokazala je da je put ostvarivanja dobrih rezultata kombinacija ulaganja u kvalitetu i pružanja dodatne vrijednosti na smještajne kapacitete, te marketinške aktivnosti i prilagođavanje novim tehnologijama i kanalima prodaje.

Kvarner na karti