Službene stranice Turističke zajednice Kvarnera

Jezik:Hrvatski

Novosti

Rekordna turistička godina na Kvarneru obilježena na Kvarnerskom danu turizma 2015.

8.12.2015.

Rekordna turistička godina na Kvarneru, s čak 9 % više gostiju i 8 % više ostvarenih noćenja, fenomenalan je rezultat čak i kada razmišljamo samo u postotnim podacima.

Kada razmišljamo da se radi o gotovo 2,5 milijuna gostiju, koji su „okupirali“ jednu razmjerno malu regiju na kojoj živi oko 300.000 stanovnika, jasno je da se radi o velikoj turističkoj destinaciji. Također, zapitate se tko je ugostio oko 2,5 milijuna turista, koji su napravili više od 13 milijuna noćenja u jedanaestomjesečnom razdoblju 2015. godine, te tko je odradio sve poslove da bi se tako važna gospodarska grana kao što je turizam, odvijala na zadovoljstvo gostiju i domaćina. Jer, ne zaboravimo, gosti na Kvarner dolaze iz čak 70 zemalja i sa sobom donose svoja očekivanja i svoje najrazličitije navike. Više nego u bilo kojem drugom gospodarskom sektoru, u turizmu je čovjek ključ uspjeha.

 

O tome je danas bilo riječi na tradicionalnom Kvarnerskom danu turizma, upravo održanom u Opatiji, u organizaciji Turističke zajednice Kvarnera, koja je tako zahvalila i dodijelila priznanja brojnim zaslužnim pojedincima i tvrtkama koji „nose“ turizam Kvarnera. Župan Zlatko Komadina i direktorica TZ Kvarnera dr. sc. Irena Peršić Živadinov bili su domaćinima brojnim uzvanicima, među kojima su bili predstavnici 3 ministarstva – MINT, MINGO i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture RH, generalni konzul Republike Italije u Hrvatskoj, načelnica Policijske Uprave PGŽ, predsjednik Hrvatske gospodarske komore, članovi Skupštine, Turističkog vijeća i Nadzornog odbora TZ Kvarnera, gradonačelnici i načelnici, predstavnici Instituta za turizam i Fakulteta za hotelski i turistički menadžment, brojni ugostitelji, iznajmljivači i predstavnici turističkih agencija, turističke djelatnice i djelatnici, dobitnici priznanja u akciji Čovjek ključ uspjeha, direktorice i direktori turističkih zajednica, te predstavnici medija, kao i drugi uvanici.

Kvarnerski dan turizma 2015 - program

Održana 4. sjednica Skupštine TZ Kvarnera
Svečanost je započela održavanjem 4. sjednica Skupštine TZ Kvarnera, na kojoj su usvojeni izvještaj o radu za 2015. godinu te program rada Turističke zajednice Kvarnera s financijskim planom za 2016. godinu. Prema ovom programu turizam Kvarnera sljedeće godine očekuje 2,4 milijuna dolazaka i 13,1 milijuna noćenja, što je na razini očekivanog ostvarenja za 2015. godinu. Najveća primarna tržišta Kvarnera i nadalje ostaju Njemačka, Austrija, Slovenija i Italija, jasno uz domaće goste. U prvih deset mjeseci 2015. godine u odnosu na isto razdoblje 2014. godine ostvaren je porast od 9% u dolascima te od 8% u noćenjima (2.394.217 dolazaka i 12.974.209 noćenja). U odnosu na isto razdoblje 2013. godine porast u dolascima iznosi 3%, a u noćenjima 7%. Kako je na Kvarneru već zaključno s rujnom ove godine ostvaren i premašen cjelogodišnji turistički promet prethodnih godina, u prvih deset mjeseci ove godine ostvareno je 700.000 noćenja više nego tijekom cijele 2014. godine, odnosno 550.000 više nego tijekom 2013. godine. Domaći gosti imaju porast od 14% u dolascima te od 13% u noćenjima (263.255 dolazaka i 1.132.213 noćenja). Kod stranih gostiju, u odnosu na razdoblje siječanj-listopad 2014. godine, ostvaren je porast od 8% u dolascima i 7% u noćenjima (2.130.962 dolazaka i 11.841.996 noćenja).
Za napomenuti je da su upravo „zbrojeni“ rezultati i za jedanaestomjesečno razdoblje 2015. godine koji su samo potvrdili sveukupan rezultat od 9% više dolazaka i 8% više noćenja. Naime, u studenom je nastavljen trend izvrsnih turističkih rezultata, te je (u odnosu na studeni 2014.) zabilježeno 8% više u dolascima i 14% više u noćenjima.

Prioritetni turistički proizvodi na koje će se TZ Kvarnera fokusirati sljedeće godine su aktivni odmor, poslovni i zdravstveni turizam, proizvodi sporta i soft adventure, te nautički i kulturni turizam. U 2016. godini jedan od važnijih zadataka je izrada novog Strateškog plana razvoja turizma sa Strateškim i operativnim marketing planom 2016.-2020., za koji će se izvođača odabrati na natječaju. Pored izrade novog strateškog okvira za razvoj turizma, prema Programu rada za 2016. godinu Turistička zajednica nastavit će s implementacijom brend strategije Kvarnera te razvoj novih turističkih proizvoda uz uvođenje novih marketing brendova te njihovo pozicioniranje na tržištu. Jedna od izuzetno važnih predviđenih aktivnosti upravljanja destinacijom je i razvoj dodane vrijednosti ponude u razdoblju pred i posezone. Produljenje turističke sezone i poboljšanje kvalitete turističkih proizvoda zahtijevaju stalno kreiranje novih proizvoda i razvoj novih turističkih doživljaja čiji su ciljevi veće zadovoljstvo gostiju i bolji financijski rezultati turističkog gospodarstva. TZ Kvarnera je, u sklopu aktivnosti za razvoj marketing brendova, definirala brojne projekte koji su odlično zaživjeli i odjeknuli u javnosti, poput primjerice Kvarner Family, Kvarner Health and Wellbeing, Kvarner Outdoor ili Kvarner Gourmet i Kvarner Food.



Održana svečanost dodjele godišnjih nagrada, priznanja TZ Kvarnera pojedincima te oznaka kvalitete tvrtkama
Nakon održane sjednice Skupštine, uslijedila je svečanost dodjele priznanja tvrtkama i pojedincima, oznaka kvalitete i certifikata za Kvarner Gourmet i Food restorane, te za djelatnike godine.

 Djelatnik godine

U kategoriji izbora najboljih djelatnika u turizmu pod nazivom „Čovjek ključ uspjeha“ dodijeljeno je 27 priznanja u 25 kategorija. Od tih 25 kategorija, odnosno zanimanja, čak 9 ih je s Kvarnera osvojilo nagradu na nacionalnoj razini, kao najbolji djelatnici u Hrvatskoj, koja im je dodijeljena na Danima hrvatskog turizma održanim u Poreču. Ta žetva, kao niti jedna druga, nije slučajna, već je plod dugotrajnog rada, pa i toga da ti djelatnici svoj posao obavljaju u stimulativnom okruženju uspješne destinacije. Kriteriji slijedom kojih su ocijenjeni odnose se na profesionalne osobine kandidata i odnos prema turistima: stručnost, ljubaznost i uslužnost, komunikativnost, timski rad i kolegijalnost, fleksibilnost, pouzdanost i diskretnost, inicijativnost i inovativnost, ali i na poznavanje stranih jezika, stručna usavršavanja i radno iskustvo. Cilj programa je razvijanje gostoljubivih i prijateljskih odnosa prema turistima te podizanje kvalitete usluge što direktno utječe na podizanje stupnja zadovoljstva gostiju, povrat gostiju i promidžbu usmenom predajom te na širenje pozitivnog imidža destinacije.
Nagrađeni kvarnerski kandidati uzor su i poticaj drugim djelatnicima u turizmu. Da spomenemo samo one koji su se istakli na nacionalnoj razini;
Najbolji kuhar na Kvarneru i u Hrvatskoj, Andrej Barbieri, glavni chef restorana Bevanda, zaslužan je i za markicu kvalitete Kvarner Gourmet koju je restoranu dodijelila TZ Kvarnera u sklopu projekta brendiranja gastronomije na Kvarneru. Najbolja iznajmljivačica na Kvarneru i u Hrvatskoj je Luana Amura iz Rijeke, predsjednica udruge privatnih iznajmljivača grada Rijeke, koja na svom objektu obiteljskog smještaja ima istaknute oznake „Kvarner Family“, Pet Friendly, Bike Friendly i Hike Friendly – oznake kvalitete koje je također dodijelila TZ Kvarnera u sklopu brendiranja i uvođenja većih standarda u cilju podizanja kvalitete obiteljskog smještaja s prilagodbom posebnim zahtjevima turista, a Tomislav Paušić iz Rijeke najbolji je policijac na Kvarneru i u Hrvatskoj. Imajući na umu višegodišnju suradnju TZ Kvarnera i MUP-a RH – Policijskom postajom Rijeka, u cilju povećanja informiranosti i sigurnosti stranih, ali i domaćih gostiju, jasno je da je priznanje Tomislavu Paušiću, priznanje i za sve nas. Najbolji taksist Josip Krstačić -Furić s otoka Raba, proglašen je najboljim taksistom na Kvarneru i u Hrvatskoj, a na prvom mjestu to su potvrdili rapski gosti, koju su ga prethodno ocijenili najboljim kroz razne ankete i u akciji „Tajni kupac“, gdje je dobio najviše ocjene i proglašen najboljim. Najbolji animator na Kvarneru i u Hrvatskoj je Alek El Kazai, animator u Hotelima Krk, koji svojom energijom i entuzijazmom brine o gostima i njihovom dobrom raspoloženju, a isto tako i prodavačica Štefanija Lovrečić u Cresu, te hortikulturna djelatnica Bia Gec, koja u Rijeci brine o ugodnom okolišu. Tihana Bralić najbolje je djelatnica u pomorskom prijevozu, časnica plovidbene straže na brodovima na Jadrolinije. Goran Pavlović najbolji je djelatnik u sustavu turističkih zajednica, aktivan u svim segmentima turističke ponude u Opatiji i na Optijskoj rivijeri, a posebno je zaslužan za ponudu kongresnog turizma. Svakako je za istaknuti priznanje koje je dodijeljeno gospodinu Tamiu Sokoliću za životno djelo u turizmu. Bojan Šenkinc je istaknut kao turistički vodič specijaliziran upravo u segmentu koji TZ Kvarnera potiče i brendira, u segmentu outdoor aktivnosti, odnosno biciklizmu i planinarenju.
Uz navedene djelatnike, tu su i djelatnici godine u nizu drugih kategorija, kao što su organizator putovanja, agencijski djelatnik, djelatnik prodaje i marketinga u turizmu, recepcijski djelatnik, djelatnik hotelskog domaćinstva, domaćin turističkog seljačkog gospodarstva, inspektor, vozač, čistač, prodavač, hortikulturni djelatnik, spasilac na plažama i bazenima, djelatnik u objektu kulturnog nasljeđa, dakle, čitav niz djelatnika, koji su jednako važni i zaslužni, kao i svi ostali u turizmu. Obavljajući svoj posao predano i s dobrom energijom našli su ključ interakcije domaćina i gosta, a to je i ključ uspješne destinacije.



U kategoriji godišnjih turističkih nagrada TZ Kvarnera dodijelila je priznanja destinacijama i tvrtkama:

Zahvaljujući tradicionalnoj i osuvremenjenoj ponudi zdravstvenog turizma, Opatija i Mali Lošinj najuspješnije su destinacije zdravlja na Kvarneru. Cjelogodišnje poslovanje, kvaliteta smještajnih kapaciteta otvorenih cijelu godinu te niz tematskih manifestacija izvan glavne sezone, Opatiji i Rijeci kao objedinjenoj destinaciji s ponudom za pred o posezonu donijele su titulu najuspješnije hrvatske destinacije u kategoriji „Hrvatska 365“. U kategoriji hrvatske plaže godine, najatraktivnijom je proglašena opatijska plaža „Lido“, koja je Opatiji donijela novu dimenziju atraktivnosti koja je nedostajala i doprinijela povećanju ukupne atraktivnosti destinacije. Na području Crikvenice jedna je atrakcija značajno doprinijela image-u destinacije, što je prepoznato i na razini cijele Hrvatske, te je pod nazivom „Zaljubite se u Crikvenici(u)“, Crikvenica svrstana u finaliste u kategoriji „Inovacija godine“.
Rab je kvarnerska „Autentična primorska destinacija – Naše malo misto“, što ga ponovno svrstava u autohtone, romantične destinacije i potvrdjuje slogan otoka Raba kao otoka sreće.
Nagrada za održivi turizam pripala je Institutu za istraživanje i zaštitu mora „Plavi svijet“ iz Velog Lošinja, a imati nagradu za održivi turizam u današnjim odnosima ekološke i biološke ugroženosti, destinaciji daje prestižnu distinkciju, jer ljubav prema moru i delfinima govori o načinu života, o pitomosti i divljini destinacije, o čistom, zdravom moru i miomirisnom otoku zdravlja.
Uz sve to, za lepezu kvalitete i raznovrsnosti turističke ponude, važne su i nagrade u kategorijama „najbolje spa/lječilište“ koje je pripalo opatijskoj Thalassotherapiji, zatim „Najbolji obiteljski smještaj“ pripada „KućI Sobol“ u Kuželju (Delnice), „najbolji obiteljski smještaj i cikloturizam“ pripada „Villi More“ iz Lovrana, a putnička agencija „Katarina Line“ najbolja je DMK putničke agencije godine na Kvarneru. U segmentu nautičke ponude nagrađene su Marina Punat i ACI Marina Opatija za trajni doprinos razvitku nautičkog turizma na Kvarneru i u Hrvatskoj.
Priznanje u području zdravstvenog turizma, u sklopu projekta Turističke zajednica Kvarnera pod nazivom “Kvarner Health & Wellbeing” pripalo je Klasteru zdravstvenog turizma Kvarnera za uspješnu suradnju i razvoj zdravstvenog turizma na Kvarneru.

 

Gradu Cresu i Turističkoj zajednica Grada Cresa uručeno je posebno priznanje za obilježavanje 170-te obljetnice turizma na otoku Cresu, a Turističkoj zajednici Otoka Krka TZ Kvarnera dodijelila je posebno priznanje za doprinos razvitku turizma na Kvarneru.




Turistička zajednica dodijelila je oznake kvalitete (ploče i certifikati) u sklopu projekta brendiranja gastronomije pod nazivom
KVARNER GOURMET I KVARNER FOOD

Turistička zajednica Kvarnera još je u 2012. godini pokrenula projekt Kvarner Gourmet i Kvarner Food, radi stvaranja prepoznatljivog brenda kvarnerske kuhinje, kao komparativne prednosti ovoga kraja i motiva dolaska gostiju tijekom cijele godine. Temeljni kriteriji odnose se na kvalitetu ponude, na interijer i na profesionalnost i ljubaznost osoblja. 

 

U 2015. godini akcija ocjenjivanja prema visokim kriterijima, koji su unaprijeđeni tako da se između dviju osnovnih kategorija Gourmet i Food unosi diverzifikacija dodjelom znakova škampa – 1 ili 2 u kategoriji Gourmet, te dodatnim znakom PLUS u kategoriji Food, završena je. Od danas prestižnu oznaku kvalitete Kvarner Gourmet & Kvarner Food nosi 80-tak restorana diljem Kvarnera, što gastronomsku scenu Kvarnera ističe na karti hrvatske gastronomije i što gosti prepoznaju kao preporuku turističke zajednice Kvarnera. Tako oznaku Kvarner Gourmet s 2 škampa dobiva 1 restoran, Kvarner Gourmet s 1 škampom dobiva 11 restorana, oznaku Kvarner Food Plus 10 restorana, a Kvarner Food 57 restorana. (Kompletan popis u prilogu.)
Zanimljivost je da će od 80 restorana, čak 57 imati i dodatnu oznaku Dog Friendly, što posebno cijene gosti koji se ne razdvajaju od svojih ljubimaca, koji u Dog Friendly restoranima imaju uvjete za boravak.

Današnja svečanost Turističke zajednice Kvarnera bila je popraćena i završila je glazbenim programom s kvarnerskim melosom te druženjem svih uzvanika uz enogastronomsku prezentaciju koju su pripremili odabrani restorani nositelji kvalitete oznake Kvarner Gourmet i Kvarner Food te Udruga žlahtina.

 

Kvarner, Otkrijte svoju priču Rijeka 2020 - Europska prijestolnica kulture